Zupa warzywna z mięsem mielonym

Powiem Wam jedno, jeśli mój mąż chwali zupę to musi być przepyszna, bo on fanem zup niestety nie jest. Ja zupełnie przeciwnie. Zupa to jedna z moich ulubionych opcji obiadowych. Mogłabym je jeść na okrągło, bo i przecież wariacji zupnych mamy całe mnóstwo.


Muszę się Wam przyznać, że przy okazji prowadzenia bloga dowiedziałam się jak trudny jest (przynajmniej dla mnie), opis zrobienia najbardziej banalnej zupy. Ja w tej materii bowiem kieruję się intuicją. Nie wiem ile dokładnie powinna gotować się marchewka, kalafior czy ziemniak. Sprawdzam, smakuję i wtedy wiem czy już jest ugotowana czy jeszcze nie. Nie pamiętam żebym kiedykolwiek stała nad nią z zegarkiem.


Dla potrzeb bloga musiałam jednak pilnować czasu. Włożyłam coś do garnka, spojrzałam na zegarek, coś tam zapisałam, a potem okazało się, że po tej czynności nastąpił cały szereg już niezapisanych kroków. Ech...no tak gapa ze mnie, nie ma co się na siłę bronić, ale na usprawiedliwienie mam zapewnienie, że zawsze dzielę się z Wami tylko udanymi potrawami.


Mam cichą nadzieję, że smak obroni mało precyzyjne opisy;) Tej zupy warto spróbować!


zupa, ptysiu mietowy



zupa, ptysiu mietowy


zupa, ptysiu mietowy


Składniki:

*      400 g mięsa mielonego wieprzowego
*      1 kalafior (podzielony na różyczki)
*      1 czerwona papryka (pokrojona w kostkę)
*      2 ząbki czosnku (przepuszczone przez praskę)
*      4 średnie ziemniaki (pokrojone w kostkę)
*      2 średnie marchewki (pokrojone w plasterki)
*      1 cebulka (pokrojona w drobną kostkę)
*      2 serki topione
*      sól + świeżo zmielony pieprz
*      koperek lub natka pietruszki
*      1 kostka rosołowa/warzywna

Do dzieła:

Mięso mielone wymieszać z czosnkiem i przysmażyć na suchej patelni. Następnie wrzucić do garnka z wywarem z kostki rosołowej (około 1,5 litra).

Kolejno smażyć na suchej patelni: kalafior, marchewkę, cebulkę i wrzucać w tej kolejności do gotującego się na średnim ogniu mięsa. Dodać także ziemniaki.

Po około 15 minutach dodać paprykę, doprawić solą, pieprzem i serkiem topionym. Serek topiony należy najpierw dokładnie wymieszać (do całkowitego rozpuszczenia) z zupą- odlać trochę zupy do miseczki/kubka i w  niej rozpuść serki. Następnie wlej do garnka.

Na sam koniec wrzuć posiekany koperek lub natkę pietruszki.


Smacznego!

Komentarze

Znajdziesz mnie TU:

zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

i TU

mytastepol.com